wykorzystanie różnorodnych kanałów/ form komunikacji dostosowanych do poszczególnych grup wiekowych oraz rodzajów niepełnosprawności.
Wdrożenie rozwiązań ułatwiających sposób obsługiwania przez pracowników urzędu osób z różnymi trudnościami komunikacyjnymi ( m. in. osoby z dysfunkcją słuchu i wzroku).
Spotkania dla mieszkańców organizowane w czasie umożliwiającym ich możliwie najliczniejszą obecność.
Wszelkie informacje na temat wydarzeń kulturalnych, sportowych i innych zebrane w jednym miejscu – stworzenie aplikacji na telefon.
Miejski Punkt Informacji, gdzie mieszkańcy będą mogli zgłaszać zapytania i uzyskiwać pomoc w rozwiązywaniu spraw obywatelskich.
Dbanie o przepływ informacji pomiędzy poszczególnymi jednostkami w celu podjęcia sprawnych działań.
Włączenie mieszkańców w proces współdecydowania w kwestiach ważnych dla gminy.
Dialog i współpraca uznawana za najważniejszy aspekt w budowaniu porozumienia społecznego, pomiędzy samorządem a mieszkańcami, samorządem a przedsiębiorcami, samorządem a organizacjami pozarządowymi.
Poszerzenie dostępności informacji o konkursach dotyczących zatrudnienia.
Nauka podstawowych umiejętności w zakresie obsługi komputera i internetu w każdej miejscowości gminy – działanie skierowane dla seniorów.