DOSTĘPNOŚĆ = KOMUNIKATYWNOŚĆ

Podziel się tą informacją z całym światem …

Dla nas jest ważna nie tylko DOSTĘPNOŚĆ wynikająca z aktów prawnych. Idziemy dalej, patrzymy szerzej.

Dziś piąta odsłona.

Rozwój komunikatywności oznacza wzmacnianie więzi społecznych.

wykorzystanie różnorodnych kanałów/ form komunikacji dostosowanych do poszczególnych grup wiekowych oraz rodzajów niepełnosprawności.

Wdrożenie rozwiązań ułatwiających sposób obsługiwania przez pracowników urzędu osób z różnymi trudnościami komunikacyjnymi ( m. in. osoby z dysfunkcją słuchu i wzroku).

Spotkania dla mieszkańców organizowane w czasie umożliwiającym ich możliwie najliczniejszą obecność.

Wszelkie informacje na temat wydarzeń kulturalnych, sportowych i innych zebrane w jednym miejscu – stworzenie aplikacji na telefon.

Miejski Punkt Informacji, gdzie mieszkańcy będą mogli zgłaszać zapytania i uzyskiwać pomoc w rozwiązywaniu spraw obywatelskich.

Dbanie o przepływ informacji pomiędzy poszczególnymi jednostkami w celu podjęcia sprawnych działań.

Włączenie mieszkańców w proces współdecydowania w kwestiach ważnych dla gminy.

Dialog i współpraca uznawana za najważniejszy aspekt w budowaniu porozumienia społecznego, pomiędzy samorządem a mieszkańcami, samorządem a przedsiębiorcami, samorządem a organizacjami pozarządowymi.

Poszerzenie dostępności informacji o konkursach dotyczących zatrudnienia.

Nauka podstawowych umiejętności w zakresie obsługi komputera i internetu w każdej miejscowości gminy – działanie skierowane dla seniorów.